آموزش رایگان

همه چیز در مورد وقت سفارت برای تایید مدارک (لگالایز مدارک)

فوریه 9, 2024 0 دیدگاه

اجاره خودرو در تهران – اجاره ماشین در تهران

سپتامبر 2, 2023 0 دیدگاه

کسب درآمد از ماینر ، چگونه از ماینر کسب درامد کنیم ؟

جولای 17, 2023 0 دیدگاه

نقش کاغذ دیواری در بازسازی خانه

جولای 12, 2023 0 دیدگاه

تفاوت NFT و متاورس

تفاوت NFT و متاورس

در حال حاضر مهم‌ترین موضوع بحث در دنیای فناوری حول محور دارایی‌های دیجیتال جدید همانند NFT و متاورس است. با توجه به دیجیتالی شدن عملیات و سیستم‌های سازمانی، مهم است که در مورد روش‌های جدید و نوآورانه برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال تحقیق کنیم تا از روند رشد جهان به این سمت عقب نمانیم. مقایسه NFT و متاورس از آن جهت حائز اهمیت است که امروزه سرمایه گذاران جدید به خاطر تبلیغات یا دلایل دیگر بیشتر به این فناوری‌های جدید جذب می شودند. ما در تیم زوم ارز همواره در تلاش هستیم تا به روز ترین اطلاعات را به سرمایه گذاران ارائه دهیم.

NFT چیست؟

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT دسته جدیدی از دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. NFT ها اساساً نمایش دارایی‌ها در شبکه بلاک چین هستند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید آثار هنری دیجیتال منحصربه‌فرد ایجاد کنید و آن را به NFT تبدیل کنید. این اثر هنری در یک شبکه بلاک چین با مجوز دسترسی مشخص شده توسط مالک باقی خواهد ماند. به‌طور مشابه، شما همچنین می‌توانید یک قطعه از املاک و مستغلات را به‌عنوان NFT در یک شبکه بلاک چین خریداری و نگه‌دارید. چه چیزی باعث می‌شود که NFTها در مقایسه متاورس و NFT بسیار خاص به نظر برسند؟ ویژگی برجسته NFTها به این واقعیت اشاره دارد که آنها عناوین مالکیت منحصربه‌فرد را برای یک دارایی خاص، فیزیکی یا مجازی نشان می‌دهند. اگر شما یک NFT دارید، تنها مالک NFT هستید و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند مدعی شود که مالک NFT شما است.

بلاک چین به‌عنوان مهم‌ترین تفاوت بین NFT و متاورس عمل می‌کند. فناوری بلاک چین نه‌تنها به‌عنوان یک سیستم غیرمتمرکز و همتا به همتا برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال عمل می‌کند، بلکه می‌تواند به‌عنوان دفتر کل معاملات با یک دارایی خاص عمل کند و می‌تواند به ردیابی نقل و انتقال NFT از طریق تراکنش‌های مختلف کمک کند. چه کسی NFT را خرید؟ آیا پتانسیل فروش NFT در آینده وجود دارد؟ مهم نیست که درباره NFT به‌عنوان مالک آنچه اطلاعاتی می‌خواهید، به‌راحتی می‌توانید آن را کشف کنید. NFT ها یا توکن های غیرقابل تعویض دارایی‌های منحصر به فردی هستند زیرا همان طور که از نام آنها مشخص است، قابل تعویض نیستند. جدا از اطمینان از اثبات مالکیت واحد، توکن های غیر قابل تعویض را نمی‌توان با یکدیگر مبادله کرد. شما نمی‌توانید یک کارت معاملاتی قدیمی را با چند کارت معاملاتی جدید مبادله کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش خرید NFT

آموزش ساخت NFT

کاربرد NFT در دنیای واقعی

مقایسه NFT و متاورس همچنین به نمونه‌های مختلف توکن‌های غیرقابل تعویض در موسیقی و آثار هنری اشاره می‌کند. مروری بر نمونه‌های NFT می‌تواند تصور بهتری از تفاوت آنها با متاورس ارائه دهد. می‌توانید به نمونه‌های محبوب NFT ها مانند CryptoPunks و BAYC NFT مراجعه کنید.

میمون‌های بی حوصله در بین افراد مشهور محبوبیت زیادی دارند زیرا به‌عنوان جالب‌ترین عکس‌های پروفایل در اینترنت محبوبیت پیدا می‌کنند، علی الخصوص در توئیتر. به‌طور مشابه، سایر موارد استفاده از NFT ها نشان دهنده مالکیت بر دارایی‌های فیزیکی است. ویژگی‌های متمایز NFT موارد استفاده متفاوت آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. شما هنگام خرید NFT، گواهی مالکیت دارایی را نیز دریافت می‌کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته NFT ها که باعث می‌شود این توکن های غیر مثلثی با متاورس متفاوت باشند نوع دسترسی است. کجا می‌توانید آنها را پیدا کنید؟ دسترسی به NFT ها قطعاً نقش مهمی در انتخاب شما برای سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند. جالب اینجاست که مجموعه وسیع بازارهای NFT یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دسترسی به NFT در زمان نیاز است. برخی از بازارهای محبوب NFT، مانند OpenSea، دسترسی به انواع NFT ها را با اطلاعات دقیق خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از ارزهای دیجیتال برای خرید NFTها استفاده‌کنید، درست مانند خرید دارایی‌های دیجیتال.

متاورس چیست؟

برای مشخص کردن تفاوت این دو فناوری حتماً باید درکی اولیه از متاورس داشته‌باشید. پس از کشف اصول اولیه توکن‌های غیرقابل تعویض، مهم است که رمز و راز پشت متاورس را کشف کنیم. متاورس که در سال 1996 به‌عنوان یک عنصر اصلی داستان در یک رمان علمی-تخیلی متصور شد، به تغییرات قابل توجهی در نحوه استفاده و دسترسی ما به فناوری‌های دیجیتال کمک می‌کند. به زبان ساده متاورس یک تصویر سه بعدی از اینترنت است. به حرکت در اینترنت به‌گونه‌ای فکر کنید که انگار یک ابرفروشگاه مجازی بزرگ با مغازه‌ها و غرفه‌های مختلف است.

در حال حاضر، اینترنت چند مرحله متمایز از تکامل را پشت‌سر گذاشته است که از وب 1.0 شروع شده و با وب 2.0 ادامه یافته‌است. انقلاب وب 3.0 به‌احتمال‌زیاد موجی از برنامه‌های غیرمتمرکز جدید را معرفی می‌کند که برای موارد استفاده شخصی طراحی‌شده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها در حال کار بر روی توسعه پلتفرم‌های متاورس خود با هدف اصلی تغییر نحوه نگرش مردم به بازی‌های مجازی یا جهان‌های مجازی هستند. بسیاری از کاربران می‌توانند ویژگی‌های مختلف متاورس را در یک نمونه خاص از زمان تجربه کنند.

تعریف کلی متاورس در مقایسه توکن غیرقابل تعویض در مقابل متاورس، کانون توجه را به‌سمت هویت یک دنیای مجازی جلب می‌کند. متاورس یک دنیای مجازی عظیم، باز، مشترک و پایدار است که به‌صورت سه بعدی با مجموعه‌ای از فضاهای مجازی مختلف ارائه شده‌است. هر فضای مجازی در metaverse می‌تواند دسترسی به خدمات و راه حل‌های خاصی را ارائه دهد. لازم به ذکر است فضاهای مجازی در متاورس کاملاً با یکدیگر قابل تعامل هستند. شما می‌توانید با بررسی شباهت بین NFTها و متاورس، یک خط مشخص از تفاوت بین NFTها و متاورس ایجاد کنید. متاورس همچنین تا حدی به فناوری بلاک چین برای تسهیل قابلیت همکاری در کنار امنیت دارایی‌ها بستگی دارد. فناوری بلاک چین نه‌تنها تمرکززدایی را برای متاورس ارائه می‌کند، بلکه پایه‌های یک اقتصاد خالق را نیز بنا می‌کند.

کاربردهای واقعی متاورس

جهان هنوز چند سال تا مشاهده یک متاورس کاملاً کاربردی فاصله دارد. با این حال، بسیاری از پلتفرم‌های متاورس قبلاً به‌دلیل عملکردهای منحصربه‌فرد خود در اکوسیستم وب 3.0 جای گرفته‌اند. در حال حاضر، بیشتر موارد استفاده از متاورس در زمینه بازی مشهود است. تفاوت بین NFT و metaverse ممکن است زمانی مشخص شود که بتوانید رابطه اساسی بین مفاهیم را شناسایی کنید. توکن‌های غیرقابل تعویض، توکن‌ها یا محصولات ضروری مورد نیاز برای تجارت در متاورس هستند. NFTها به‌عنوان نماینده مالکیت دارایی در متاورس عمل می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، قطعات زمین مجازی در واقع NFT هستند.

موارد استفاده از متاورس به‌احتمال‌زیاد در آینده گسترش می‌یابد زیرا این فناوری به بلوغ بیشتری می‌رسد. یکی از محبوب‌ترین موارد استفاده از متاورس به تبلیغات در متاورس اشاره دارد. برندها می‌توانند از فضاهای مجازی درون متاورس به‌عنوان زمینه‌های مساعد برای انتشار اخبار در مورد محصولات یا خدمات جدید خود استفاده‌کنند. بسیاری از برندهای معروف مانند نایک، لویی ویتون، و دیگران با موفقیت وارد دنیای متاورس برای اهداف تبلیغات شده‌اند.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید زمین درمتاورس

تفاوت بین NFT و متاورس

NFT و متاورس عملاً دو اصطلاح داغ در چشم‌انداز نوظهور وب 3.0 در حال حاضر هستند. با رشد چشمگیر این دو فناوری همه در دنیای فناوری می‌خواهند بدانند، “آیا NFT و متاورس یکسان هستند؟ “. برعکس، مهم است که به‌دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید تشخیص دهید این دو اصطلاح متفاوت هستند. تفاوت‌های بین NFT و متاورس می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه آنها در اکوسیستم گسترده‌تر وب 3.0 قرار می‌گیرند.

با این حال، وب 2.0 یا همان اینترنت که امروزه می‌بینیم و از آن استفاده می‌کنیم، پیچیدگی‌های زیادی در زیر خود دارد. به‌عنوان‌مثال، کنترل داده‌های کاربر در دست شرکت‌های متمرکز یک شکست بزرگ برای حفظ حریم خصوصی کاربران است. مفاهیم متاورس و NFT در آینده اینترنت را متحول می‌کند. تفاوت اصلی بین NFT و متاورس به تعریف اساسی این دو اشاره دارد. توکن‌های غیرقابل تعویض اساساً نوعی توکن مجازی هستند، در حالی که متاورس یک دنیای مجازی برای خودش است.

تعریف NFT و متاورس زمینه کافی برای مقایسه مؤثر بین آنها را فراهم می‌کند. باید به این واقعیت توجه داشته‌باشید که پایه اصلی در مقایسه NFT در مقابل متاورس حول استفاده از فناوری بلاک چین است. بلاک چین بخشی جدایی‌ناپذیر از NFT ها است، زیرا برای توسعه قراردادهای هوشمند، که مالکیت و معاملات با NFT ها را دیکته می‌کند، بسیار مهم است. از سوی دیگر، متاورس دنیای بزرگی است که مبتنی بر چشم‌انداز ایجاد یک اینترنت باز، مشترک، پایدار و بسیار تعاملی است. توکن های غیر قابل تعویض دارای ویژگی‌های تغییرناپذیری، غیرقابل تعویض بودن و امنیت هستند. از سوی دیگر، متاورس طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها، از جمله تمرکززدایی، هویت کاربر، اقتصاد سازنده و تجربیات را ارائه می‌دهد.

داستان از کجا شروع شد؟

منشأ NFT ها به سال‌ها قبل و با معرفی CryptoPunks به سال 2017 باز می‌گردد. در این زمان، مجموعه CryptoKitties نیز اخباری را برای ازدحام شبکه اتریوم منتشر کرد. منشأ NFT ها نشانگر تحول و ایجاد دارایی‌های جدید مبتنی بر بلاک چین را نشان‌می‌دهد، که نشان دهنده مالکیت منحصربه‌فرد است. در نتیجه، ظهور NFTها ممکن است ظاهراً باعث ایجاد تحولات جدیدی در تسهیل عدم تمرکز مالکیت دارایی داشته‌باشد.

مقایسه متاورس و NFT از نظر منشأ، چشم‌انداز و اهداف پشت هر فناوری را مشخص می‌کند. وقتی صحبت از اهداف شد، متاورس یک هدف واحد ندارد. تمرکززدایی را بهبود می‌بخشد و درها را به روی کاربردهای دیگر باز می‌کند.

سادگی در استفاده

پارامتر برجسته بعدی در مقایسه توکن غیر قابل تعویض در مقابل متاورس به نحوه استفاده اشاره دارد. دسترسی به توکن های غیر قابل تعویض چه موانعی دارد؟ می‌توانید پلتفرم‌های زیادی مانند بازارهای NFT را برای دستیابی به بهترین NFT پیدا کنید. در حال حاضر، OpenSea بزرگ‌ترین بازار NFT است که می‌توانید قبل از خرید آن‌ها را در تمام جزئیات NFT جستجو کنید.

شما همچنین خواهید دید که چگونه متاورس به‌راحتی از طریق چندین پلتفرم قابل دسترسی است. کاربران می‌توانند به Sandbox metaverse، Roblox gaming metaverse یا دیگر پلتفرم‌های متاورس، به‌ویژه پلتفرم Facebook Meta دسترسی داشته‌باشند. تنها چیزی که نیاز دارید مجموعه‌ای از گجت‌های VR یا XR مورد علاقه خودتان است.

مقیاس‌ها

فناوری: مفهوم NFT مبتنی بر فناوری بلاک چین است که در آن افراد می‌توانند با صرف ارزهای دیجیتال آن را خریداری کنند. مفهوم Metaverse بر اساس NFT های اشیا دیجیتالی مختلف است که فروخته و خریداری می‌شوند.

بنیان‌گذاران: مخترعان NFT ها کوین مک کوی و آنیل دش هستند. توکن غیرقابل تعویض در سال 2014 توسط آنها معرفی شد. نیل استیونسون فردی است که به‌عنوان مخترع اصلی متاورس شناخته می‌شود.

پلتفرم: پلتفرم‌های مختلفی برای خرید NFT وجود دارد، اما تاکنون OpenSea به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در نظر گرفته‌می‌شود. Metaverse همچنین دارای پلتفرم‌های متعددی است که شامل Roblox، Boing، و مایکروسافت فیوچر می‌شود.

قابلیت مبادله: همان طور که از نام خود پیداست، NFT ها به‌عنوان توکن های غیر قابل تعویض شناخته می‌شوند، زیرا در شکل خود منحصربه‌فرد هستند. توکن متاورس مطمئناً یک توکن قابل تعویض خواهد بود که می‌تواند با ارزش مشابهی مبادله و مبادله شود.

مزیت: بزرگ‌ترین مزیت ارائه شده توسط NFT این است که حق انحصار کاملی را برای سازندگان محتوا فراهم می‌کند. اعتقاد بر این است که Metaverse قصد دارد روند آموزش را با ارائه کلاس‌های فعال بهبود بخشد.

معایب و مزایا

1. NFT ها را می‌توان با پرداخت ارز دیجیتال خریداری کرد، در حالی که در Metaverse، رمزارز / کوین های Metaverse برای خرید NFT استفاده می‌شوند.

2. نقطه ضعف NFT این است که به‌راحتی توسط هکرها مورد تهاجم قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، متاورس یک دنیای مجازی است که خب چیزی برای سرقت عملاً وجود ندارد.

3. مبادله یا خرید NFT بر اساس فناوری معروف به بلاک چین است. از طرفی متاورس مکانی است که افراد می‌توانند مالک NFT باشند.

4. NFT ها به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان توکن های غیرقابل تعویض شناخته می‌شوند. در حالی که توکن های متاورس قابلیت مبادله دارند.

این مقاله توسط تیم زوم ارز تهیه شده‌است و از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما تشکر می‌کنیم.

منبع: https://www.zoomarz.com/

من دوست دارم در این مقاله، محتواهای بسیار ترند را به شما زوم ارزی‌های عزیز معرفی کنم.

  1. متاورس چیست؟
  2. بهترین مشاور خرید زمین در متاورس
  3. چگونه برای زندگی در متاورس آماده شویم؟
  4. صرافی ارز دیجیتال چیست؟
  5. آموزش صرافی اوکی ایکس OKX
  6. آموزش صرافی بیت هامب
  7. چگونه محصول خود را NFT کنم؟
  8. بهترین سایت‌ها برای ساخت و فروش NFT

 


دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده